Tuliko sopimuksen sisällöstä erimielisyyttä? Voiko näin sopia? Onko reklamaatio aiheellinen?
Suomen lainsäädäntö suojaa kuluttajaa elinkeinonharjoittajan kanssa tehdyissä sopimuksissa. Esimerkiksi kuluttajansuojalaissa on monia pakottavia säännöksiä, joiden perusteella tiettyjä sopimusehtoja ei tarvitse noudattaa, vaikka niistä olisi nimenomaisesti toisin sovittu. Jos vastaanottamasi lasku ei vastaa sovittua, siitä tulee reklamoida. Mikäli virhe ei reklamoinnilla korjaannu, ota yhteys Lakitaloon.
Asianajoa monen vuoden kokemuksella
Elinkeinonharjoittajien välisissä sopimuksissa sopimusehdot useimmiten syrjäyttävät lain, minkä vuoksi sopimuksia laadittaessa ja niitä tulkittaessa tulee olla huolellinen. Asianajajamme tulkitsevat jatkuvasti erilaisia sopimusehtoja ja niiden lainmukaisuuksia, sekä auttavat päämiehiään selvittämään tilanteen.
Hoidamme tehokkaasti myös saatavien perintää. Velkomusasioissa päämiehillämme on varsin usein käytössään oikeusturvavakuutus.
Kun tarvitset sopimus- ja velkomusasioihin liittyvää asianajoa, ota yhteyttä Lakitaloon
Mitä aiemmassa vaiheessa asianajajamme saa tiedon käsiteltävänä olevasta sopimus- tai velkomusasiasta, sitä parempi lopputulos asialle saadaan. Jos sinulla on kysyttävää sopimuksen laatimisesta tai tulkinnasta, olet kohdannut maksulaiminlyöntejä tai olet saanut haasteen oikeudenkäyntiin, ota yhteyttä Asianajotoimisto Lakitaloon.